Welzijnswerk is mensenwerk. En waar mensen werken, kan weleens iets misgaan. Dat kan leiden tot onvrede en soms tot klachten. Ben je ontevreden over een medewerker van Alifa dan kun je dit kenbaar maken door met de medewerker of team ondersteunende manager in gesprek te gaan.
Ben je klant bij Alifa of deelnemer aan een activiteit van Alifa en wil je een klacht indienen, volg dan onderstaande stappen.
Je kan jouw klacht persoonlijk kenbaar maken aan één van onze medewerkers. Hij of zij zal dan proberen om jouw klacht zo snel mogelijk te verhelpen.
Wanneer je er samen niet uitkomt, kan je als deelnemer, bezoeker of vrijwilliger een klacht indienen over ons werk. Doe dit mondeling of schriftelijk.
Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, meld je dan bij de team ondersteunende manager van Alifa. Hij zoekt dan samen met jou en de betrokken medewerker van Alifa naar een oplossing. Ons doel is binnen twee weken de klacht naar tevredenheid op te lossen.
Onze team ondersteunend managers zijn Gerard Kirchjunger en Sanne Klaassen. Zij zijn te bereiken via g.kirchjunger@alifa.nl en s.klaassen@alifa.nl.
Alifa heeft een externe klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is objectief en behandeld klachten onpartijdig. Je kan een klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris:
De klachtenfunctionaris is per e-mail en telefoon bereikbaar. De klachtenfunctionaris neemt uiterlijk binnen twee weken contact met je op voor de verdere afhandeling van de klacht.
Onze externe klachtenfunctionaris is Mieke Gondrie. Te bereiken via info@gripopconflict.nl of 06-82605478.
De klachtenfunctionaris registreert de klacht en neemt contact met je op voor meer informatie over je klacht. De klachtenfunctionaris bespreekt de klacht met het bestuur van Alifa. Je klacht is anoniem om te zorgen voor jouw privacy.
Als jouw klacht zelf met behulp van de externe klachtenfunctionaris niet opgelost is, kan je de directeur bestuurder van Alifa benaderen. Onze directeur bestuurder is Suzan Veldhuis. Te bereiken via s.veldhuis@alifa.nl.